Transparenţa preţurilor la rezervările online

Companiile aeriene trebuie să afişeze preţul total al biletului încă de la începutul procedurii de rezervare on-line (incluzând toate elementele obligatorii cum ar fi taxele şi suprataxele), astfel încât să puteţi face o comparaţie cu alte oferte şi să alegeţi în cunoştinţă de cauză.

Pe lângă preţul final, site-ul trebuie să indice clar următoarele informaţii: tarif de zbor, taxe, taxe de aeroport şi alte taxe, suprataxe sau tarife (de exemplu, cele legate de securitate sau carburanţi).

Toate costurile suplimentare opţionale trebuie să fie menţionate explicit şi să apară ca propuneri pe care clientul să le poată accepta sau respinge.

În acelaşi timp, Vă informăm că, autoritatea responsabilă de protecţiei drepturilor şi intereselor consumatorilor şi de efectuare a controlului de stat asupra respectării prevederilor legislaţiei în acest domeniu o are Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. A se lua în consideraţie Legea privind protecţia consumatorilor nr. 105 din 13 martie 2003.

Drepturile pasagerilor în cazul unor situaţii care pot apărea în transportul aerian, sunt reglementate de prevederile Convenţiei de la Montreal din 28 mai 1999 pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional.